“We investeren doorlopend in trainingen, cursussen en opleidingen. Op de werkvloer hebben we goed opgeleide jongens die alles weten van EV’s, hybrides, ADAS, de nieuwste materialen en de nieuwste verbindingstechnieken. Opleiding en kennis worden steeds belangrijker. Ook als je kijkt naar audits en merkerkenningen. Ik wil bijblijven als het gaat om de nieuwste techniek. Ik hoef niet te weten hoe je iets repareert, maar ik wil wel snappen hoe het werkt en wat het voor de werkplaat betekent. Dat is precies waar Frontoffice Professional over gaat.”
“Van de modules ADAS & Uitlijnen en EV & Hybride heb ik veel over nieuwe aandrijftechniek, elektronica en ondersteltechniek geleerd. De modules Verbindingstechnieken & Calculatie gaan over het inschatten van risico’s en het belang goed calculeren. Voordat je aan een reparatie begint, is het tegenwoordig essentieel dat je geen verborgen schades of schadegerelateerde storingen over het hoofd ziet. De modules RMI & Communicatie gaan over informatie en communicatie. Elke module zit vol met leerzame en interessante onderwerpen.”
“Ik heb de modules in acht maanden afgerond. De combinatie van thuisstudie en praktijklessen vind ik top. Je kiest zelf de momenten waarop je de theorielessen volgt. Een deel van de opleiding kon ik thuis via de webcam doen. Je leert op drie verschillende manieren. Dat helpt om informatie beter op te slaan. De docenten weten waar ze over praten en kennen de praktijk van het schadeherstelbedrijf. Ook buiten de praktijklessen om krijg je snel antwoord op vragen. We hadden als bedrijf al een goed gevoel over Innovam Schadeherstel. Dat goede gevoel is alleen maar beter geworden.”
“Zeker. Ik heb geleerd dat je voorzichtig moet omgaan met EV’s en hybrides met schade. De veiligheids- en voorzorgsmaatregelen zijn er niet voor niets. Verder heb ik nieuwe handvatten gekregen om beter te calculeren. Omdat ik op de hoogte ben van de nieuwste technieken en werkprocessen, kan ik bedrijfsprocessen beter inrichten. We werken slimmer, we maken minder fouten en we lossen problemen sneller op.”
“Frontoffice Professional is een aanrader voor elk schadeherstelbedrijf dat met moderne auto’s en autotechniek werkt. Het is een interessante opleiding voor frontoffice medewerkers en voor leidinggevenden. Ik ben zo enthousiast dat ik mijn compagnon heb aangeraden om deze opleiding te doen. Ik heb een van onze medewerkers gevraagd of hij er ook naartoe wil. De nieuwe kennis die je krijgt, is goud waard.”