“Van de training heb ik geleerd dat een zorgvuldige intake nog belangrijker is dan ik al dacht. Het schadeherstelproces begint zodra het voertuig voor de eerste keer bij ons komt. Omdat het druk is, zijn we soms geneigd om de intake te snel te doen. Daardoor zien we weleens wat over het hoofd. Daar hebben we later in het proces last van. Een goede intake met goede foto’s en een goede omschrijving van zichtbare en niet-zichtbare schades is noodzakelijk voor een goede reparatie. Wat we aan de voorkant meteen goed doen, hoeven we aan de achterkant niet te corrigeren.”
“We nemen meer tijd voor de intake en de calculatie. Zodra we akkoord krijgen, bestellen we de onderdelen. We wachten totdat alle onderdelen binnen zijn. Vroeger gingen we weleens aan de slag om vervolgens te ontdekken dat een onderdeel nog niet was geleverd. Of we ontdekten tijdens de reparatie dat we een verborgen schade of storing over het hoofd hadden gezien. Dat verstoort meteen het werkproces. Door deze training maken we minder fouten en verliezen we minder tijd. De foutkosten dalen en we kunnen onze leenauto’s efficiënter inzetten.”
“Ik vond alle modules leerzaam. Ik heb overal wel iets nieuws uit gehaald. Ik vond de calculatietraining erg nuttig. Ons motto is: ‘we doen wat we schrijven en we schrijven wat we doen’. Daar hoort bij dat we alles goed vastleggen. De reparatie-administratie is ook ontzettend belangrijk. We zorgen ervoor dat de juiste medewerker de juiste werkzaamheden uitvoert. De module over ADAS-systemen is ook de moeite waard. Ik had er al eerder een training over gevolgd, maar ik heb toch weer nieuwe dingen geleerd.”
“Vroeger ging ik niet graag naar school. Tegenwoordig is leren veel leuker. De opzet van deze training bevalt mij goed. Je begint met een aantal online modules en webinars. Tussendoor ga je een dag in de week naar de praktijklessen. Je bent dus niet dagenlang van huis. De combinatie van e-learning en praktijkles is efficiënt. Het spaart reistijd en het is goed met mijn werk te combineren. Trainer Gerard kent de praktijk van de schadeherstelbranche als geen ander. Na afloop van de praktijklessen bleef ik altijd even met hem napraten. Dat is een compliment, want als een training saai is, ga ik zo snel mogelijk naar huis.”
“De training is interessant voor iedereen die intakes doet en schadecalculaties maakt. In de schadeherstelwerkplaats is het heel normaal dat technici vaak op training gaan. Maar voor andere medewerkers is trainen net zo waardevol. Ik heb veel van Frontoffice Professional opgestoken. Ik vind de training zo interessant dat ik onze chef werkplaats er ook voor heb opgegeven. Ik wil dat iedereen binnen mijn bedrijf zich blijft ontwikkelen. Trainen geeft nieuwe inzichten, het bereidt je voor op de toekomst en het houdt je scherp.”