“We moeten blijven investeren in de kennis en kunde van onze vakmensen”

Paul de Vries over het opleiden van vakmensen in de schadeherstelsector

Paul de Vries is sinds januari 2023 accountmanager bij Innovam Schadeherstel. Een rol die hem veel voldoening en werkplezier oplevert. Wij spraken hem over zijn drijfveren en hoe hij de toekomst van het opleiden van vakmensen ziet.

Naam: Paul de Vries
Functie: Accountmanager team Schadeherstel


“Ik wil graag top of mind zijn bij schadeherstellers in mijn regio.”

Wat is jouw ervaring in de Schadeherstelsector?

"Ik heb altijd in de Automotive gewerkt bij dealerbedrijven in de sales. De laatste drie jaar werkte ik voor het merk Kia als accountmanager Fleetsales. Sinds Januari 2023 ben ik in dienst bij Innovam als accountmanager bij het team Schadeherstel. In deze functie mag ik meedenken over de ontwikkeling van werknemers in deze branche. Het geeft mij veel voldoening en werkplezier om met verschillende mensen om te gaan. Ik hoop nog lang van toegevoegde waarde te zijn aan deze mooie tak van sport binnen de Automotive."     

Wat motiveerde je om bij Innovam te gaan werken?

"Tijdens mijn loopbaan heb ik verschillende salestrainingen bij Innovam gevolgd. Toen al vond ik Innovam een mooi bedrijf en ik heb het altijd gezien als grootste opleider in de mobiliteitsbranche. Nu Innovam ook Schadehersteltrainingen aanbiedt zie ik het als een mooie uitdaging om mijn steentje bij te dragen aan het opwaarderen van kennis in deze sector."


“Ik hoop nog lang van toegevoegde waarde te zijn aan deze mooie tak van sport binnen de Automotive.”    

Wat zijn jouw sterke punten die je meebrengt naar jouw rol als accountmanager?

"Ik wil graag top of mind zijn bij schadeherstellers in mijn regio, ze moeten aan mij denken als ze vragen hebben op het gebied van opleidingen, trainingen en branchenormering. Ik denk dat mijn kracht vooral ligt in de omgang met mensen. Het meedenken en afspraken nakomen. Ik ben altijd mezelf. What you see is what you get."


“We werken hard om de vestiging in Assen te optimaliseren zodat we klaar zijn voor de toekomst.”

 

Hoe zie jij de toekomst van schadehersteltrainingen en het opleiden van vakmensen?

"We zitten midden in een enorme ontwikkeling, de techniek verandert hard en wij moeten hierin mee om bij te blijven. Ik geloof dat deze ontwikkeling doorgaat en dat we dus moeten blijven investeren in kennis en kunde van onze vaklieden. Alleen zo kan er kwalitatief goed en veilig herstel plaats kan blijven vinden."

Waar kijk jij het meest naar uit in je werk bij Innovam?

"Ik kijk er elke dag naar uit om persoonlijk contact te hebben met onze klanten, dat is wat ik leuk vind en wat ook gewaardeerd wordt. Daarnaast wordt er hard gewerkt om ons filiaal in Assen te optimaliseren zodat we ook daar klaar zijn voor de toekomst."