Autoschadeherstel Training: Communicatie met klanten

Een goede en duurzame relatie opbouwen met je klanten

Heldere communicatie is van grote invloed op de klanttevredenheid. Leer tijdens twee interactieve trainingsdagen hoe je de klant centraal stelt. Meer weten? Lees snel verder!

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice - basketProduct.Product.ProductPrice.SubsidyTotal | euroPrice(0) }}* {{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPriceWithoutDiscount | euroPrice(0) }}

Wanneer wil je beginnen?

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Désirée, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087635.

* Prijzen zijn exclusief btw

Trainingsinformatie

WAAROM DE TRAINING COMMUNICATIE MET KLANTEN?
Heldere en concrete communicatie is van grote invloed op de klanttevredenheid. Klanten die tevreden zijn over de dienstverlening van je bedrijf zijn eerder geneigd om terug te komen. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat terugkerende klanten ook meer uitgeven en hun (positieve) ervaring delen met familie en vrienden.

Hoe zorg je ervoor dat je een goede en duurzame relatie met de klant opbouwt? En wat kan een heldere communicatie met de klant daaraan bijdragen? In deze training leer je om de klantbeleving centraal te stellen in je communicatie en hoe je slim kunt omgaan met verschillende typen klanten.

HOE IS DE TRAINING OPGEBOUWD?
De training bestaat uit twee praktijkdagen op één van onze locaties. Beide trainingsdagen zijn in hoge mate interactief. Tijdens de eerste dag staat de klant centraal. Er wordt gekeken naar hoe je klantgerichter kunt werken, hoe het proces van het klantcontact verloopt, welke klanttypen er zijn en hoe je daar vervolgens mee om kunt gaan.

De tweede dag staat vooral in het teken van het voeren van een klantgesprek. Je leert omgaan met weerstanden, zowel bij jezelf als bij klanten. Ook leer je hoe je conflicten kunt aanpakken en hoe je een slecht nieuwsgesprek voert. Tijdens beide dagen wordt de opgedane kennis door middel van opdrachten en rollenspelen geoefend. Daarbij neemt het ‘leren van elkaar’ een centrale plaats in.

WAT LEER IK TIJDENS DE TRAINING?
Tijdens de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • De verschillende klanttypes en hoe ermee om te gaan
  • Het klantcontactproces
  • Klantgericht werken
  • Omgaan met weerstand (zowel bij jezelf als bij klanten)
  • De aanpak van conflicten met klanten
  • Voeren van een slecht nieuwsgesprek.

Daarnaast leer je hoe je weerstanden kunt weerleggen, hoe je een klachtgesprek voert en wat een goede manier is om de boodschapper van slecht nieuws te zijn.

HOE ZIT HET MET EXAMEN EN CERTIFICERING?
De training wordt afgesloten met een meerkeuzetoets. Bij een voldoende resultaat ontvang je het BKS-certificaat ‘Communicatie met klanten’. Deze branchekwalificatie is onderdeel van de Toelatingseisen & Gedragsregels van BOVAG Schadeherstelbedrijven.

HEB IK VOORKENNIS NODIG?
De training is geschikt voor medewerkers die dagelijks klantcontact hebben. Van directeuren/eigenaren tot frontofficemedewerkers.

Voor wie

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar. Klik op onderstaande knop en laat je e-mail achter voor updates over nieuwe data.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan je belangstelling. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Klantbeoordeling

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.