Opleiding: Operationeel Management

Intensieve leergang voor succesvol management in de mobiliteitsbranche

Tijdens deze opleiding leer je hoe je de werkzaamheden efficiënt organiseert, de werkdruk verlaagt en het rendement verhoogt. Speciaal voor managers in de mobiliteitsbranche.

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice - basketProduct.Product.ProductPrice.SubsidyTotal | euroPrice(0) }}* {{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPriceWithoutDiscount | euroPrice(0) }}

Wanneer wil je beginnen?

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Henk Pieter, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087923.

* Prijzen zijn exclusief btw

Trainingsinformatie

WAAROM DE OPLEIDING OPERATIONEEL MANAGEMENT?
In de dynamische mobiliteitsbranche groeien ervaren verkopers, technici of receptionisten vaak door naar leidinggevende posities. Hoewel deze nieuwe managers veel praktijkervaring hebben, vereist een leidinggevende functie een andere set vaardigheden. De opleiding Operationeel Management is speciaal ontwikkeld om (aankomend) managers te voorzien van essentiële managementvaardigheden. Deze vaardigheden zijn gericht op het verbeteren van afdelings- of vestigingsresultaten en het verhogen van medewerker- en klanttevredenheid.

UNIEKE VOORDELEN

  • Je eigen werksituatie staat centraal in de opleiding
  • Leer van en met je medecursisten door groepswerk en rollenspellen met trainingsacteurs
  • Neem concrete plannen en analyses mee terug naar je werkplek:
    • Persoonlijk visiestatement over waar werk voor jou in de essentie om draait
    • Kengetallenanalyse van jouw bedrijf
    • Communicatieplattegrond van je bedrijf
    • Kant-en-klare beoordelingscyclus
    • Persoonlijk actieplan

RESULTAAT
Na afronding van deze opleiding kan je:

  • Effectief leidinggeven met een actieve en betrokken houding ten opzichte van het bedrijfsproces.
  • Medewerkers resultaatgericht coachen, inclusief het sturen op financiële prestaties.
  • Financiële gegevens en andere kritieke cijfers analyseren en hierop proactief actie ondernemen.
  • Corrigerende maatregelen bedenken en implementeren bij afwijkende bedrijfsresultaten.
  • Effectieve communicatievaardigheden toepassen om de samenwerking tussen afdelingen te verbeteren.
  • Werkzaamheden efficiënt organiseren, waardoor de werkdruk vermindert en het team zich kan richten op belangrijke zaken.

DOELGROEP
Deze opleiding is bedoeld voor ervaren verkopers, technici, receptionisten, en andere professionals in de mobiliteitsbranche die zijn doorgegroeid of gaan doorstromen naar een leidinggevende functie. Toelatingseis is een mbo-niveau 4 diploma of vergelijkbare werkervaring.

OPBOUW VAN DE OPLEIDING
De opleiding Operationeel Management bestaat uit een persoonlijk intakegesprek met de trainer en 17 avondsessies. Tijdens de intake ga je met je trainer in gesprek over jouw ontwikkelings- en aandachtspunten. De leergang wordt tijdens dit gesprek ook verder toegelicht. Zo weet je precies wat de opleiding jou gaat opleveren en haal je het maximale leerrendement.

De avondsessies duren van 16.00 tot 21.00 uur en zijn inclusief avondeten. Voorafgaand maak je een online assessment dat jouw sterke punten en gebieden voor groei identificeert. 

PROGRAMMA
De opleiding Operationeel Management is onderverdeeld in vier modules:

  • People Management: Begrijp teamdynamiek en jouw rol daarin. Leer medewerkers aansturen, motiveren, coachen en beoordelen. Verbeter de samenwerking tussen afdelingen.
  • Financieel Management: Besteed aandacht aan verschillende financiële aspecten, waaronder balans- en resultatenrekeninganalyse, kostenberekening, kostensoorten, en terugverdienmodellen.
  • Commercieel Management: Ontwikkel commerciële denkwijzen, stel een marketingplan op, analyseer de omgeving en voer een SWOT-analyse uit. Beheer de kwaliteit en klanttevredenheid met financiële onderbouwing.
  • Verbeterplan: Werk aan een strategisch plan voor je eigen afdeling of vestiging. Met alle feedback van de docenten en deelnemers identificeer sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen. Stel doelstellingen en actieplannen op om je bedrijf te verbeteren.


HOE ZIT HET MET EXAMEN EN CERTIFICERING?
Het verbeterplan waar je gedurende de hele opleiding aan werkt presenteer je tijdens de laatste bijeenkomst aan de groep en de docenten. Indien het plan haalbaar en realistisch wordt beoordeeld, ontvang je het Diploma Operationeel Management.

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar. Klik op onderstaande knop en laat je e-mail achter voor updates over nieuwe data.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan je belangstelling. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training. Bij het afrekenen wordt deze korting automatisch verrekend.

Operationeel Management in het nieuws

Vernieuwd examen legt meer focus op leren en ontwikkelen

“Deze verandering zorgt voor minder examenstress en een beter leerklimaat. Deelnemers kunnen zich nu meer richten op het opdoen van kennis en vaardigheden. Het sluit nu nog beter aan bij de doelstellingen en actieplannen van cursisten om bedrijven te verbeteren." - Jerry Smit | Innovam

Het geleerde is direct toepasbaar in de praktijk

"Ik ben met het bedrijf meegegroeid en werk hier al jaren met plezier. Tegenwoordig ben ik bedrijfsleider. Ik vind het belangrijk om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. De opleiding tot operationeel manager sluit goed aan bij mijn nieuwe functie.” - Krista de Kam | Vakgarage Leendert Krijger

Praktijkgericht, intensief en leerzaam

"Toen ik aan de opleiding begon, wilde ik meer weten over de cijfers binnen het autobedrijf. Dat kwam allemaal aan bod. Van de lesmodule people management heb ik ook veel opgestoken. Daar heb ik geleerd hoe ik effectiever kan leidinggeven.” - Roel van Akere | Cito Autobedrijf