Heeft u soms het gevoel dat er meer zit in uw bedrijf, maar kunt u lastig de vinger op de zere plek leggen? Denkt u dat het efficiënter kan of anders moet, maar geen idee waar te beginnen? Het programma Werken aan Aftersales zoomt in op alle processen in de werkplaats, kijkt kritisch naar de communicatie op de werkvloer, maakt prestaties inzichtelijk en coacht leidinggevenden in het beter grip krijgen op hun aftersalesresultaten. Deelnemers aan de pilot Werken aan Aftersales gaven unaniem aan dat het programma hen veel gebracht heeft, variërend van een beter rendement, een hogere medewerkerstevredenheid tot meer efficiëntie en meer productieve uren in de werkplaats. Haal ook het maximale uit uw onderneming met Werken aan Aftersales.
Met Werken aan Aftersales gaat u echt de diepte in bij uw werkplaatsprocessen. Een analyse van de werkplaats en het in kaart brengen van alle processen vragen een behoorlijke tijdsinvestering, maar dit levert u ook veel op. Een betere werkrelatie in het team en efficiëntere werkprocessen geven meer werkplezier, leiden tot een beter afdelingsresultaat en zorgen voor een hogere klantentevredenheid.
Het programma
Het programma Werken aan Aftersales is opgebouwd uit drie fases:
1. Een analyse van de werkplaats, middels interviews, observaties en data-analyse. Daarmee wordt het verbeterpotentieel in kaart gebracht.
2. Het (her)inrichten van werkprocessen om prestaties te verbeteren.
3. Het coachen van leidinggevenden om een verandering door te voeren en deze te borgen in het bedrijf. Zo ontstaat een lange termijn verbetering.
De resultaten van zes deelnemers die het programma inmiddels afgerond hebben zijn veelbelovend. Reden te meer om dit programma onder de aandacht te gaan brengen van ondernemers. Het programma Werken aan Aftersales is een coproductie van BOVAG, Innovam en OOMT.
Voor wie is Werken aan Aftersales bedoeld?
- U heeft een dealer- of onafhankelijk autobedrijf met meer dan 8 medewerkers werkzaam in de aftersales.
- U wilt meer grip op uw aftersalesprocessen krijgen en bent bereid hierin een tijdsinvestering van ongeveer 40 uur verspreid over 12 maanden te doen.
- U staat open voor verbetering en verandering.
Aan de slag met uw aftersales?
Wilt u uw eigen werkplaats laten doorlichten en kijken wat en waar het beter kan? Neem dan contact op met Innovam, via ps@innovam.nl of 06-51 40 17 37. Ieder bedrijf is anders. Samen met u kijken we tijdens een intakegesprek wat er moet gebeuren. Daarna ontvangt u een offerte op maat.
De componenten van Werken aan Aftersales
Om betrokken bedrijven optimaal te kunnen ondersteunen in de drie bovengenoemde fasen bestaat het programma uit verschillende componenten, ieder gekoppeld aan een specifieke fase in het verbeteringsproces. Al deze fasen samen zorgen voor een gezonde werkplaats: een gezond werkplaatsresultaat door medewerkers die fit zijn om hun functie uit te voeren, beter samenwerken, meer werkplezier hebben en daardoor beter in staat zijn een goede klantbeleving neer te zetten.
Initiatiefnemers Werken aan Aftersales
Het programma Werken aan Aftersales is een initiatief van Innovam, BOVAG en OOMT. In 2020/2021 vond een pilot Werken aan Aftersales plaats onder 18 bij BOVAG aangesloten dealerbedrijven. De ervaring heeft geleerd dat dit een investering in uw aftersales is die zich op alle fronten; afdelingsresultaat, medewerkerstevredenheid en klanttevredenheid terugbetaald. Daarom is besloten dit programma onder de aandacht van ondernemers van dealerbedrijven en grote onafhankelijke autobedrijven te brengen. De uitvoering van het programma ligt bij opleider Innovam. BOVAG en OOMT ondersteunen dit programma en bevelen het van harte aan bij de doelgroep.